Hogyan kezeljük egy krízis gazdasági hatásait
Krízis esetén a megoldáshoz minden emberi aspektust figyelembe véve együtt kell gondolkozni és dolgozni: vezetÅ‘knek, beosztottaknak, megrendelÅ‘knek, partnereknek, beszállítóknak.
E nehéz helyzet kezelésére szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani Frederic Laloux könyve nyomán néhány gondolatot és életbÅ‘l vett példát, arról hogy „A jövÅ‘ szervezetei” hogyan kezelik az ehhez hasonló válság helyzeteket.
​
Ajánljuk ezeket mindenkinek, de legfÅ‘képpen a CEO-k és HR vezetÅ‘k számára!
-
FAVI krízis: „Öböl-háború miatt visszaestek az autómegrendelések. … Egyetlen kézenfekvÅ‘ megoldás volt: elbocsátani a meghatározott idejű szerzÅ‘déssel foglalkoztatottakat.”
​
-
Buurtzorg krízis: „2010-ben…egészségbiztosító társaságok azzal fenyegetÅ‘znek, hogy visszatartják négymillió euró kifizetését. … Az összeomlás réme fenyegetett.”
​
-
AES krízis: „2001 Å‘szén, a terroristatámadások és az Enron összeomlása után az EAS részvényei zuhanni kezdtek. … A legégetÅ‘bb kérdés az volt: hány erÅ‘művet kell eladniuk, és melyiket…”
​
-
AES elbocsájtások: „…szinte minden alkalommal létszámfelesleggel találkoztunk. … Csak ritkán volt szükség arra, hogy távozásra kérjük az embereket.”
​
A fenti történetek „emberi” megoldásai az alábbi könyv részletekben találhatóak: