Hogyan kezeljük egy krízis gazdasági hatásait
Krízis esetén a megoldáshoz minden emberi aspektust figyelembe véve együtt kell gondolkozni és dolgozni: vezetőknek, beosztottaknak, megrendelőknek, partnereknek, beszállítóknak.
E nehéz helyzet kezelésére szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani Frederic Laloux könyve nyomán néhány gondolatot és életből vett példát, arról hogy „A jövő szervezetei” hogyan kezelik az ehhez hasonló válság helyzeteket.
Ajánljuk ezeket mindenkinek, de legfőképpen a CEO-k és HR vezetők számára!
-
FAVI krízis: „Öböl-háború miatt visszaestek az autómegrendelések. … Egyetlen kézenfekvő megoldás volt: elbocsátani a meghatározott idejű szerződéssel foglalkoztatottakat.”
-
Buurtzorg krízis: „2010-ben…egészségbiztosító társaságok azzal fenyegetőznek, hogy visszatartják négymillió euró kifizetését. … Az összeomlás réme fenyegetett.”
-
AES krízis: „2001 őszén, a terroristatámadások és az Enron összeomlása után az EAS részvényei zuhanni kezdtek. … A legégetőbb kérdés az volt: hány erőművet kell eladniuk, és melyiket…”
-
AES elbocsájtások: „…szinte minden alkalommal létszámfelesleggel találkoztunk. … Csak ritkán volt szükség arra, hogy távozásra kérjük az embereket.”
A fenti történetek „emberi” megoldásai az alábbi könyv részletekben találhatóak: